ایران در گذر تاریخ

ثروت کوروش

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۰۰ ب.ظ

ثروت کوروش بزرگ چه بود و چقدر بود ؟


زمانی کرزوس به کورش بزرگ گفت چرا از غنیمت های جنگی چیزی را برای خود بر نمی داری و همه را به سربازانت می بخشی.


کورش گفت اگر غنیمت های جنگی را نمی بخشیدیم الان دارایی من چقدر بود؟


گرزوس عددی را با معیار آن زمان گفت.


کورش یکی از سربازانش را صدا زد و گفت برو به مردم بگو کورش برای امری به مقداری پول و طلا نیاز دارد.


سرباز در میان مردم جار زد و سخن کورش را به گوششان رسانید. مردم هرچه در توان داشتند برای کورش فرستادند.

 هنگامی که مالهای گرد آوری شده را حساب کردند ، از آنچه کرزوس انتظار داشت بسیار بیشتر بود.


کورش رو به کرزوس کرد و گفت ، ثروت من اینجاست. اگر آنها را پیش خود نگه داشته بودم ، همیشه باید نگران آنها بودم . 

هنگامیکه ثروت در اختیار توست و مردم از آن بی بهره اند مانند این می ماند که تو نگهبان پولهایی که مبادا کسی آن را ببرد..





موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۵
محمد جواد اکبری

نظرات  (۱)

۱۹ دی ۹۵ ، ۱۹:۴۱ سجاد صالحی
                       بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت شما دوست عزیز. سالروز وفات حضرت معصومه(س)را خدمت شما تسلیت می نمایم. از شما تشکر فراوان دارم از مطالب خوبتان.اگر قصد تبادل لینک داری به من خبر دهید.خدا یار و نگهدار شما👽

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی